www.archive-gr-2013.com » GR » E » E-ECOLOGY

Choose link from "Titles, links and description words view":

Or switch to "Titles and links view".

Archived pages: 1022 . Archive date: 2013-03.

• Title: Ιστοσελίδα της Οικολογίας για την Λαμία και την Φθιώτιδα
    Descriptive info: Πρωτότυπο Θέμα.. Ορειβασ α.. Θέμα.. ΚΟΖΙΑΚΑΣ 1901μ.. Συγγραφέας.. Στ φανος Σταμ λλος.. Ημερ.. καταχώρησης.. 4/20/2006 9:17:10 AM.. Κείμενο.. ΚΟΖΙΑΚΑΣ 1901μ (25-26/3/2006).. Βάλαμε στο πρόγραμμα την επίσκεψη στον Κόζιακα για το 2ήμερο 25 και 26 Μαρτίου γιατί δεν είχαμε πάει άλλη φορά και γιατί ξέραμε ότι έχει καταφύγιο.. Ένα πραγματικό καταφύγιο κι όχι σαλέ πολυτελείας, όπως έχουμε συνηθίσει πια στα καινούργια καταφύγια της Ομοσπονδίας.. Αυτό το e-mail στάλθηκε στους φίλους ορειβάτες, δυο μέρες πριν:.. Τελικά αποφασίσαμε για τον Κόζιακα.. Θα πάμε στο καταφύγιο στα 1720μ, πάνω από το Περτούλι.. Δεν ξέρω αν έχεις ξαναπάει.. Εγώ έχω πάει μια φορά αλλά λίγο πριν το καταφύγιο γυρίσαμε, γιατί είχε πολύ χιόνι.. Είναι 2,5 ώρες πορεία από το Περτούλι.. Η κορυφή έχει υψόμετρο 1901 μ.. Το καταφύγιο είναι ανοργάνωτο, έχει κρεβάτια χωρίς στρώματα, έχει κάποια κάριματ, όσοι μπορούμε να πάρουμε και κάριματ.. Χρειάζεται υπνόσακο οπωσδήποτε και υποδομή χειμερινού βουνού (γκέτες, κραμπόν κλπ) Δεν έχει ξύλα για το τζάκι, όμως μπορούμε να φέρουμε ξύλα από το δάσος δίπλα, έχει τσεκούρι.. Θα περάσουμε να πάρουμε τα κλειδιά από τον ΣΟΧ Τρικάλων.. Πώς πάμε:.. Θα περάσετε από τη Λαμία, τον παλιό Εθνικό Λαμίας - Δομοκού, συνεχίζετε Ν Μοναστήρι, αριστερά Καρδίτσα, Τρίκαλα και φεύγετε αριστερά για Πύλη, συνεχίζετε Ελάτη και Περτούλι.. Στο χιονοδρομικό στο Περτούλι αφήνετε τα αυτοκίνητα.. Περνώντας απ τα Τρίκαλα σταθήκαμε για λίγο στον Σωτήρη από τον ΣΟΧΤ παίρνοντας το κλειδί του καταφυγίου και οδηγίες από πρώτο χέρι.. Φθάσαμε στο οροπέδιο του Περτουλίου (υψόμετρο 1150 μέτρα) και σταματήσαμε στο σαλέ του Χιονοδρομικού Κέντρου.. Λίγα για τον Κόζιακα.. Απέναντι από το οροπέδιο, βορειοανατολικά, υψώνεται ο Κόζιακας, ένα πανέμορφο μακρόστενο βουνό, δασωμένο κατά το μεγαλύτερο τμήμα του.. Στις ανατολικές και δυτικές πλευρές του υπάρχουν πυκνά δάση με φυλλοβόλα.. Πιο ψηλά τα έλατα επικρατούν παντού σχηματίζοντας πανέμορφα μικρά οροπέδια.. Κερκέτιον όρος το έλεγαν οι αρχαίοι και ήταν ανέκαθεν γνωστό για την πλούσια χλωρίδα του.. Χαρακτηριζόταν σαν βουνό του Ασκληπιού, που από εδώ έλεγαν ότι μάζευε τα βότανά του.. Έχει και πλούσια πανίδα.. Στις απρόσιτες ρεματιές του προσφέρει καταφύγιο σε ένα μικρό πληθυσμό από καφέ αρκούδες, λύκους, αγριόγιδες, λαγούς, αγριογούρουνα και άλλα ζώα.. Έντονο είναι και το ορνιθολογικό του ενδιαφέρον Για όλα αυτά έχει ενταχθεί στο δίκτυο των περιοχών Natura 2000.. Τα απέραντα δάση του Περτουλίου και του Κόζιακα αρκετές φορές στην ιστορία της περιοχής πρόσφεραν κρησφύγετο στους παράνομους ή στους επαναστάτες.. Ακόμα και στη διάρκεια της Κατοχής και του Εμφυλίου το ιππικό του Γαζή και του Γκένα εδώ λημέριαζε.. Η ανάβαση.. Ήπιαμε καφέ στο σαλέ περιμένοντας και τους τελευταίους και αναχωρήσαμε, με αρκετή καθυστέρηση, στις 4 παρά 10 φορώντας όλοι τις γκέτες.. Βάσω, Στέφανος, Λένα, Κωστής, Μπάμπης, Βαρβάρα, Κώστας και Χρίστος.. Πρώτο εμπόδιο το πέρασμα του ρέματος.. Αυτή την εποχή το ρέμα, που διασχίζει το οροπέδιο, έχει αρκετό νερό και δεν μπορείς να περάσεις, αν δεν βραχείς.. Προσπαθήσαμε να περάσουμε κανονικά απ το εκκλησάκι του Αγίου Παύλου, εκεί που είναι και η ταμπέλα για το μονοπάτι, αλλά δυστυχώς δεν τα καταφέραμε.. Αναγκαστήκαμε να ψάξουμε για την ξύλινη γέφυρα, η οποία ήταν αρκετά μέτρα κάτω, μετά το σαλέ.. Αφήνουμε το όμορφο οροπέδιο με τα πολλά νερά και τα χιονολούλουδα Το χιόνι, αρκετό από το ξεκίνημα, μας δυσκολεύει στο περπάτημα γιατί μας παίρνει μέσα , που, ειδικά για τον πρώτο, είναι ακόμα πιο δύσκολο.. Η πορεία μας είναι πάνω στο δασικό δρόμο, που τραβερσάρει μέσα στο πυκνό δάσος.. Μετά από μισή ώρα περίπου συναντάμε τη διασταύρωση, αφήνουμε το  ...   προσπάθεια ανεβαίνοντας βορειοανατολικά για 10 λεπτά, με την πυξίδα, όπως μας λέει στο τηλέφωνο ο Σωτήρης, γιατί προς τα εκεί πρέπει να είναι το καταφύγιο.. Τους λέμε ν ανάψουν φωτιά και ανεβαίνουμε με τον Κώστα αφήνοντας τα σακίδιά μας.. Μετά από 5 λεπτά βγαίνουμε στο οροπέδιο και πολύ σύντομα το φως πέφτει πάνω στο τζάμι του μαύρου όγκου, που ξεχωρίζει ελαφρώς στη άκρη του οροπεδίου.. Η ώρα είναι 9.. 30.. Συμπληρώσαμε δύο ώρες περιπλάνηση μέσα στη νύχτα.. Η χαρά μας δεν περιγράφεται, Αμέσως ειδοποιούμε ν ανέβουν και οι άλλοι.. Τα συμπεράσματα.. Να ομολογήσουμε ότι δεν είχαμε ορειβατικό χάρτη ούτε αλτίμετρο, για να ξέρουμε πού βρισκόμαστε.. Μόνη της η πυξίδα δεν βοηθάει στην ομίχλη και στο σκοτάδι.. Δικαιολογίες υπάρχουν.. Είχαμε την υπόσχεση πως θα έρθει μαζί μας ο Δημήτρης, που είχε ξανανέβει στο καταφύγιο, και τελικά δεν ήρθε, και επίσης μας είχαν πει από τα Τρίκαλα ότι υπάρχουν ίχνη μέχρι επάνω, γιατί είχαν ανέβει την προηγούμενη Κυριακή.. Τα ίχνη, που μετά βίας τα παρακολουθούσαμε μέχρι μισή ώρα πριν, φαίνεται ότι έσβησαν από τον αέρα ή απ το λιώσιμο του χιονιού.. Όμως ο ορειβάτης χρειάζεται και να σκέφτεται, να κρίνει, να επιλέγει, να αποφασίζει και τελικά να υφίσταται τις επιλογές του καλές ή κακές να είναι δηλαδή ελεύθερος και όχι να ακολουθεί καταναλώνοντας απλώς διαδρομές.. Γι αυτό ανεβαίνουμε στα βουνά.. Αλλιώς θα κάναμε απλές εκδρομές ή πεζοπορίες στις όμορφες κοιλάδες της χώρας μας και στους δασικούς χωματόδρομους των ορεινών χωριών.. Οφείλουμε να ευχαριστήσουμε τον Σωτήρη από τον ΣΟΧ Τρικάλων για την τηλεφωνική βοήθειά του και το ενδιαφέρον του.. Ο ίδιος ήταν έτοιμος ν ανέβει μέσα στη νύχτα για να μας βοηθήσει.. Η αλληλεγγύη του ορειβάτη στο ζενίθ!.. Στο καταφύγιο.. Το καταφύγιο στη θέση Μπακόλα , 20 θέσεων, απλό και λιτό, κάηκε στις 22 Ιουνίου 1996 γιατί δεν πρόσεξαν κάποιοι την καμινάδα, που είχε πέσει.. Προκλήθηκαν σημαντικές ζημιές, που εκτιμήθηκαν πάνω από 20 εκατομμύρια δραχμές τότε.. Το χιόνι σκέπασε την είσοδο δημιουργώντας ένα μικρό τούνελ, το οποίο αναγκαστήκαμε να περάσουμε έρποντας.. Η κούραση και η αγωνία μετατράπηκε αμέσως σε χαρά και κέφι.. Είναι αυτή η περίεργη ορειβατική διάθεση, που, όπως λένε, οφείλεται σε μια ειδική οπιούχα ουσία, την εντροφίνη, την οποία εκλύει ο οργανισμός στο υψόμετρο.. Να την είχαμε κάθε μέρα και στα χαμηλά.. Ανάψαμε το τζάκι, ανάψαμε τις λάμπες θυέλης και τα κεριά, ανοίξαμε τις καρδιές μας, μοιραστήκαμε τα πλούσια φαγητά μας και σηκώσαμε τα ποτήρια της μπύρας, που βρήκαμε μπόλικες στην κουζίνα του καταφυγίου , και του κρασιού γι αυτούς που προτιμούν το κόκκινο, με το κι άλλες τέτοιες ταλαιπωρίες, μας αρέσουν!.. Αυτή είναι η ορειβασία.. Ταλαιπωρία, κούραση και διάθεση, φιλία και ανέκδοτο, αλληλεγγύη και πείραγμα, ομαδικότητα και παραμύθι.. Ένα τραγούδι ριζίτικο ή ένα ηπειρώτικο, από τον Χρίστο, απ όλους μας.. Να γινόμαστε μικρά παιδιά αφήνοντας τον εαυτό μας σε άλλον πλανήτη, πολύ μακριά.. Μας αρέσει.. Ο Κόζιακας προσφέρεται γι αυτούς που παίρνουν τα βουνά με την καλή έννοια πάντα, όπως γράφει ένας φίλος.. Το πρωί λειώσαμε χιόνι και κάναμε τσάι για όλους.. Έξω ομίχλη.. Ξεκινήσαμε οι πέντε να ανεβούμε στην κορυφή, με τη Βαρβάρα να γυρίζει πίσω.. Ανεβήκαμε σε μισή ώρα περίπου απ το καταφύγιο.. Και τελικά κατεβήκαμε με τον καιρό αρκετά βελτιωμένο απολαμβάνοντας την παραδοσιακή φασουλάδα στο Περτούλι ενθουσιασμένοι απ το αποτέλεσμα και με τις πιο όμορφες φωτογραφίες στην ψυχή και τις μηχανές μας.. Στέφανος Σταμέλλος.. http://www.. hellaspath.. gr/bouna/Koziakas/Koziakas.. htm.. 3kala.. gr/diadromes/diadromi_12.. asp.. Απαντήσεις.. Καμία καταχώρηση..

Original link path: /DiscView.asp?mid=835&forum_id=11&

• Title: Ιστοσελίδα της Οικολογίας για την Λαμία και την Φθιώτιδα
    Descriptive info: ΠΟΡΤΟ ΓΕΡΜΕΝΟ - ΚΙΘΑΙΡΩΝΑΣ.. 3/5/2006 8:33:59 PM.. ΠΟΡΤΟ ΓΕΡΜΕΝΟ - ΚΙΘΑΙΡΩΝΑΣ (5.. 02.. 06).. Το καλό στην ορειβασία είναι ότι μπορείς να αποφασίζεις και την τελευταία στιγμή το πού θα πας.. Τα βουνά μας περιμένουν πάντα, με την αιώνια υπομονή τους.. Αρκεί κι εμείς να έχουμε τον αντίστοιχο σεβασμό, σ αυτά και στη φύση, για να μπορούμε να τα επισκεπτόμαστε.. Το Σάββατο βράδυ αποφασίσαμε, μετά την επικοινωνία με τον Κωστή, να ακολουθήσουμε τον.. ΕΟΣ Αχαρνών.. στον Κιθαιρώνα.. Και τους ακολουθήσαμε κυριολεκτικά, γιατί ενώ έπρεπε να είμαστε στις 9 το πρωί στα.. Βίλια.. , τελικά φθάσαμε στις 9.. 30 και το λεωφορείο είχε φύγει για το Πόρτο Γερμενό.. Ο Κιθαιρώνας είναι ένα μακρύ ασβεστολιθικό βουνό, που εκτείνεται ανάμεσα στο πέρασμα της Κάζας και τις ακτές του Κορινθιακού.. Από γεωλογική άποψη το βουνό δεν διαφέρει από τα άλλα της Στερεάς με ασβεστολιθικά και σχιστολιθικά πετρώματα.. Στα πυκνά του δάση, έλατα στα ψηλά και πεύκα στα χαμηλά, ζουν αλεπούδες, λαγοί, γεράκια, τσίχλες και διάφορα νυκτόβια.. Πώς πάμε.. Από την Αθήνα, ακολουθώντας την Εθνική Οδό Αθηνών Κορίνθου μέχρι τη διασταύρωση για Μάνδρα (λίγο πριν από τα πρώτα διόδια), στη συνέχεια, ακολουθώντας την Παλιά Εθνική Οδό προς την Κάζα και το δρόμο προς το χωριό Ερυθρές (Κριεκούκι) και για τα Βίλια.. Τα Βίλια απέχουν από την Αθήνα περίπου 50 χιλ.. Από κει συνεχίζουμε για το Πόρτο Γερμενό, το οποίο απέχει 17 χιλιόμετρα από τα Βίλια.. Όσοι έρχονται από την υπόλοιπη Ελλάδα, από την Εθνική Οδό μπαίνουμε στη Θήβα κι από κει για τις Ερυθρές και συνέχεια Βίλια.. Ο καιρός ήταν βροχερός και ψιλόβρεχε από τη Λαμία.. Είπαμε όμως θα πάμε «παντός καιρού» και δεν χάσαμε.. Γιατί μόλις πήραμε το δρόμο για το Πόρτο Γερμενό, μετά τα Βίλια, ο καιρός άλλαξε και άρχισε να βελτιώνεται σιγά σιγά.. Κανένας από τους τέσσερείς μας δεν είχε επισκεφθεί την περιοχή άλλη φορά.. Γι αυτό και το μάτι έπαιζε παντού απολαμβάνοντας το δασωμένο ανάγλυφο και τον όμορφο γαλάζιο κόλπο, που έδενε με το βαθύ πράσινο των πεύκων.. Στα ανοιχτά του κόλπου είναι το νησάκι Αλκυονίδες, γνωστό σαν το επίκεντρο του μεγάλου σεισμού που έγινε το 1981 και που συγκλόνισε την Κόρινθο και το λεκανοπέδιο της Αττικής..  ...   πριν το χωριό Αγιος Νεκτάριος τον αφήνουμε ανεβαίνοντας αριστερά.. Στο χωριό μας περιμένει το λεωφορείο, για να παραλάβει όσους δεν είχαν το κουράγιο να συνεχίσουν.. Φεύγουμε ώρα 2 παρά τέταρτο με στόχο το καταφύγιο του ΕΟΣ Ελευσίνας Το χιόνι ανεβαίνει αρκετά.. Μαζί μας και 4-5 αμερικανάκια φοιτητές, αγόρια και κορίτσια, που παρά την ελάχιστη υποδομή τους, αψηφούν το χιόνι και επιμένουν να έρθουν μαζί μας.. Έχουν ανάγκη τα νιάτα! Επιμένουμε κι εμείς να έρθουν, παρά τις αντιρρήσεις του αρχηγού, αφού θα είμαστε δίπλα τους.. Ανηφορίζουμε τραβερσάροντας διαρκώς μέσα στο χιόνι, που σε ορισμένα σημεία είναι αρκετά ψηλό και μας παίρνει μέσα.. Τραβερσάρουμε τη ράχη, κατεβαίνουμε λίγα μέτρα και συνεχίζουμε ανηφορικά μέσα στα έλατα έχοντας απέναντί μας τον αυτοκινητόδρομο.. Οι ανάσες βαριές γιατί η ανηφόρα και το χιόνι είναι ένας δύσκολος συνδυασμός.. Δυσάρεστη έκπληξη, το νεκρό μοσχάρι μέσα στο χιόνι, ξεπαγιασμένο πιθανόν, από αυτά που παραμένουν αδέσποτα όλο το χρόνο στο βουνό.. Συναντάμε το δρόμο και μετά την γρήγορη ανασυγκρότηση, συνεχίζουμε με στόχο το καταφύγιο με ομίχλη και ψιλή βροχή.. Φθάνουμε έξω από το καταφύγιο "Βαγγέλης Τσάκος" κατά τις 3.. 30 Είναι κτισμένο στην τοποθεσία Πέταλο σε υψόμετρο 1130μ και ανήκει στον ΕΟΣ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ.. Έχει 26 κρεβάτια και θεωρείται ένα από τα καλύτερα καταφύγια.. Ο χρόνος δεν μας επέτρεπε να δούμε περισσότερα από το καταφύγιο, αφού βέβαια ήταν κλειστό.. Αποφασίζουμε να μη συνεχίσουμε για την κορυφή [Πρ.. Ηλίας ή Ελατιάς (1409μ.. )], γιατί η ώρα δεν το επέτρεπε και το χιόνι ήταν πολύ.. Φεύγουμε χωρίς καθυστέρηση με ελεύθερο κατέβασμα ακολουθώντας το μονοπάτι.. Ε22.. και τα ίχνη της ομάδας του Συλλόγου Υπαίθριας Ζωής, που προηγήθηκε, και καταλήγουμε στη βρύση Τσία, λίγο έξω από το χωριό, όπου μας περιμένει το λεωφορείο του ΕΟΣ Αχαρνών.. Κατεβήκαμε στα Βίλια με το λεωφορείο κι από κει με ΤΑΞΙ στο Πόρτο Γερμενό για το αυτοκίνητο Η Επιστροφή για τη Λαμία έγινε με πολύ βροχή σε όλη τη διαδρομή.. Μια πολύ καλή εμπειρία για μας, μια γνωριμία με ένα βουνό, που δεν το είχαμε ως τώρα στις πορείες αναβάσεις μας, μια επαφή με μια όμορφη περιοχή της Στερεάς Ελλάδας που θέλει περισσότερο ψάξιμο.. Υποσχεθήκαμε σύντομα να ξαναπάμε στο Πόρτο Γερμενό και στον Κιθαιρώνα.. vilia.. org/div/..

Original link path: /DiscView.asp?mid=813&forum_id=11&

• Title: Ιστοσελίδα της Οικολογίας για την Λαμία και την Φθιώτιδα
    Descriptive info: ΛΑΖΟΡΕΜΑ στη ΓΚΙΩΝΑ.. 7/12/2002 10:21:33 PM.. ΛΑΖΟΡΕΜΑ (ΓΚΙΩΝΑ) 14-4-2002.. Πάνω από τη Συκιά Δωρίδας υψώνεται η γνωστή επιβλητική ορθοπλαγιά της Γκιώνας, η μεγαλύτερη, όπως λένε, των Βακλκανίων.. Την πρώτη αναρρίχηση στην ορθοπλαγιά την έκανε ο Μιχαηλίδης την δεκαετία του 1950 σε δύο ημέρες.. Στο πλάι κατεβαίνει το Λαζόρεμα, που πηγάζει από τις νοτιοδυτικές πλαγιές της Γκιώνας και από τη Βαθειά Λάκκα και περνάει μέσα από το χωριό.. Η τετραμελής ομάδα μας (Στέφανος Σταμέλλος, Βάσω Μερτζάνη, Βασίλης Στουρνάρας και Χρήστος Παπαδήμος) ξεκίνησε από τη Λαμία, παρά τις προβλέψεις για άσχημο καιρό, για την ανάβαση στη Γκιώνα από το Λαζόρεμα.. Συνήθως λέμε ότι η ομάδα μας είναι «παντός καιρού» και ειδικά η βροχή «δεν θα μας λιώσει».. Οπότε ή εμείς συμβιβαζόμαστε με τις καιρικές συνθήκες ή οι καιρικές συνθήκες συμβιβάζονται με μας.. Αυτή τη φορά οι καιρικές συνθήκες συμβιβάστηκαν μαζί μας και αποφάσισαν να μας χαρίσουν μια καλή διαδρομή με ελάχιστη βροχή και χαλάζι.. Δηλαδή μας έβρεξε 15 λεπτά περίπου στο σύνολο των έξι ωρών της διαδρομής.. Η διαδρομή ξεκινάει από τη βρύση δίπλα στη γέφυρα όπου υπάρχουν τα κόκκινα σημάδια.. Στα 200 περίπου μέτρα περνάμε το φουρτουνιασμένο ρέμα (με δυσκολία γιατί κατεβάζει αυτή την εποχή αρκετό νερό) και ανηφορίζουμε στο μονοπάτι προς την ορθοπλαγιά με κατεύθυνση αριστερή πάνω απ το επιβλητικό φαράγγι.. Μπορεί κανείς να κάνει τη διαδρομή και από το φαράγγι με κάποια δυσκολία, αλλά αργότερα, που θα λιγοστέψει το νερό.. Έχει ένα στενό συναρπαστικό πέρασμα και μετά ανοίγει και γίνεται απότομα ομαλό βγαίνοντας προς το οροπέδιο του Λάζου.. Μετά από μια ώρα λοιπόν ανάβαση μέσα από καλό μονοπάτι αντικρίζουμε το υπέροχο οροπέδιο, όπου, όπως λέγεται, είχε τις δραστηριότητές του κάποιος Λάζος.. Η περιοχή έχει άφθονη βλάστηση με πυκνό δάσος από έλατα, πολλά λουλούδια, χόρτα, και πολλά νερά.. Έχει παχύ χώμα και οι λάκες και οι πεζούλες που συναντήσαμε δείχνουν ότι στο παρελθόν υπήρχαν πολλές καλλιέργειες και ίσως αποτελούσε μια καλή κρυψώνα γι αυτούς, που ήθελαν να αποφύγουν τις απειλές των κατακτητών με αυτάρκεια παραγωγής.. Οι στάνες, που υπάρχουν και σήμερα, δείχνουν ότι και στο παρελθόν η περιοχή αυτή, του Λάζου, φιλοξενούσε αρκετά κοπάδια ζώα σ ένα ήμερο και ήπιο περιβάλλον.. Η ορθοπλαγιά σίγουρα φιλοξενούσε, και φιλοξενεί πιστεύουμε και σήμερα, αρκετά είδη πουλιών, ιδιαίτερα αρπακτικά, αλλά και αγριοκάτσικα.. Ο αετός δυστυχώς λένε ότι εξαφανίστηκε από τη Γκιώνα.. Γεγονός όμως είναι ότι εμείς συναντήσαμε ελάχιστα γεράκια και πέρδικες και ακούσαμε τις φωνές του δρυοκολάπτη.. Ναι, στη διαδρομή μας συνόδευαν τα τσόνια με τις όμορφες λαλιές τους.. Ανηφορίζοντας μετά τις στάνες δεξιά από το ρέμα, αφού καταχαρήκαμε το πράσινο με τα λουλούδια στις λάκες, φθάνουμε στο  ...   και της περιοχής, που πρέπει να σημειώσει κανείς ιδιαίτερα, είναι η πλούσια χλωρίδα, τα πολλά νερά, η πτηνοπανίδα και η υπέροχη εικόνα με την επιβλητική ορθοπλαγιά.. Αναγκαστικά η συζήτηση περιστρέφεται γύρω από τις παραδοσιακές καλλιέργειες και τις παλιές μεθόδους αντικρίζοντας τις πεζούλες και τις λάκες, που κάποτε έδιναν ιδιοπαραγωγή για ιδιοκατανάλωση σε κλειστές κοινωνίες και οικονομίες.. Ας κρατήσουμε κι αυτό που είπε ο Χρήστος ότι η γενιά η δική μας ίσως να ήταν η τελευταία γενιά που μπόρεσε να γνωρίσει μεθόδους και πρακτικές, που εφαρμόστηκαν τις τελευταίες χιλιετίες, δηλαδή το κλασικό άροτρο ξυλοάλετρο, το όργωμα με τα ζώα, το αλώνι, τους μπαλωματήδες, τους γανωτήδες και ένα σωρό επαγγέλματα και πρακτικές, που εξαφανίστηκαν με την μηχανοποίηση και αυτοματοποίηση των πάντων.. Όμως το ποτάμι δεν γυρίζει πίσω, δυστυχώς ή ευτυχώς.. Στέφανος Σταμέλλος.. Re: ΛΑΖΟΡΕΜΑ (ΓΚΙΩΝΑ) 14-4-2002.. 3/14/2004 8:35:29 PM.. Στο Λαζόρεμα περπατήσαμε ξανά 14 Μαρτίου 2004 η γνωστή παρέα των τριών ορειβατών.. Ήταν μια θαυμάσια μέρα με ήλιο.. Ανεβήκαμε με πολύ όρεξη και εντυπωστιαστήκαμε μια φορά ακόμη από την ωραία διαδρομή.. Ανεπανάληπτο το τελευταίο λούκι, αλλά και η χιονοστιβάδα που κατέληξε στη σμίξη σχεδόν των δύο μικρών φαραγγιών που κατεβαίνουν από την Πυραμίδα.. Εμείς ανεβαίνουμε το αριστερό.. Το χιόνι ήταν μισοπαγωμένο, πολύ χιόνι μέσα στο λούκι, με μεγάλη κλήση.. Πολλές φωτογραφίες και ένα άνετο κατέβασμα με το χιόνι να βουλιάζει περισσότερο, γιατί ο ήλιος το επηρέασε.. Το άλλο Σαββατοκύριακο ήπαμε να πάμε να κατασκηνώσουμε στο Λάζο και να ανεβούμε στην Πυραμίδα.. Re: ΛΑΖΟΡΕΜΑ στη ΓΚΙΩΝΑ.. 5/15/2005 8:47:43 PM.. Τελικά η κατασκήνωση στο Λάζο, που είχαμε υποσχεθεί, πραγματοποιήθηκε στις 14 και 15 Μαίου 2005, ένα χρόνο σχεδόν μετά.. Συμμετοχή Κωστής και Λένα, Δημήτρης και Αλέκα και Βάσω και Στέφανος.. Από τη Συκιά, φορτωμένοι με τις σκηνές, υπνόσακους κλπ, μέχρι το Λάζο που κατασκηνώσαμε, στις λάκες κοντά στις στάνες, κάναμε 1 ώρα και 30'.. Ήταν μια θαυμάσια βραδιά, με μισό φεγγάρι, τους ήχους του Λαζορέματος και το τραγούδι της κουκουβάγιας.. Κάποια στιγμή ήρθαν μερικές καλές σταγόνες βροχής, αλλά ο φόβος έφυγε γρήγορα.. Την άλλη μέρα ανεβήκαμε μέχρι τη Βαθειά Λάκα με το φόβο της βροχής.. Η ανάβαση μέσα από το λούκι έγινε σε 2 ώρες.. Μόλις φθάσαμε μας υποδέχθηκε η κρύα βροχή και υποχρεωθήκαμε να γυρίσουμε γρήγορα.. Επιστροφή σε 1 και 30' ώρα περίπου.. Κατάβαση στη Συκιά σε 1 ώρα και 15' Συνολική διάρκεια πορείας 6 ώρες και 15'.. Μια θαυμάσια εμπειρία που τη συνιστούμε ανεπιφύλακτα σε όσους αγαπάνε τη Γκιώνα.. Αυτή η εποχή είναι η πιο κατάλληλη γιατί δεν έχεις το φόβο των κεραυνών και η χλωρίδα είναι στις καλύτερές της.. Μας εντυπωσίασε η μεγάλη ποικιλία λουλουδιών..

Original link path: /DiscView.asp?mid=170&forum_id=11&

• Title: Ιστοσελίδα της Οικολογίας για την Λαμία και την Φθιώτιδα
    Descriptive info: ΛΑΜΙΑ: ΝΕΡΑΙΔΟΡΑΧΗ, ΠΑΛΑΙΟΧΩΡΙ, ΛΙΜΟΓΑΡΔΙ.. 1/8/2005 9:44:21 PM.. ΛΑΜΙΑ: ΝΕΡΑΙΔΟΡΑΧΗ, ΠΑΛΑΙΟΧΩΡΙ, ΛΙΜΟΓΑΡΔΙ.. Τόσο κοντά και τόσο μακριά μας.. Ήταν μια χειμωνιάτικη μέρα, από τις τελευταίες του Δεκέμβρη, με αρκετή συννεφιά, βρέχει δε βρέχει, και αρκετό κρύο.. Απ αυτές, που δύσκολα αποφασίζεις για ψηλό βουνό, με το φόβο της ομίχλης και της βροχής.. Συμβαίνει, τα δικά μας βουνά να τα υποτιμούμε, όταν μάλιστα έχουν μικρό ύψος και δεν μας γεμίζουν το μάτι.. Όμως η Νεραιδόραχη για τη Λαμία έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον.. Είναι τόσο κοντά και συγκεντρώνει αρκετά και σημαντικά πράγματα, τα οποία οι περισσότεροι τα αγνοούμε.. Το σημαντικότερο βέβαια είναι η θέα που προσφέρει και η δυνατότητα να θαυμάσει κανείς από ψηλά τις εκβολές του Σπερχειού και τον Μαλιακό, να απολαύσει την κοιλάδα του Σπερχειού και τα γύρω βουνά, να επισκεφθεί τα χωριά Παλαιοχώρι και Λιμογάρδι καθώς και την Αρχαία Ακρόπολη Ναρθακίου.. Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ.. Βγαίνοντας από τη συνοικία της Αμφιθέας στα βόρεια της Λαμίας διασχίζουμε τον εθνικό δρόμο Λαμίας Δομοκού και τον Ξηριά, δίπλα στο λατομείο του Μπλάνη (πρώην Ενωμένα Λατομεία).. Πρώτη εικόνα, η κακοδιαχείριση της κοίτης του Ξηριά είναι παραπάνω από εμφανής.. Και το χρώμα του νερού μας θυμίζει ότι κάπου ρίχνουν απόβλητα.. Περνάμε δίπλα από το εργοτάξιο της LAFARGE και του ΤΙΤΑΝΑ παίρνοντας τον αγροτικό δρόμο ανάμεσα στις ελιές και τις φιστικιές.. Ανεβαίνουμε στην αριστερή πλευρά του μικρού φαραγγιού.. Θαυμάζουμε τις δύο τρεις σπηλιές στο βράχο και περνάμε απέναντι συναντώντας, στο τέρμα του, το δρόμο, που ανοίχτηκε για να οδηγήσει στη νέα Λατομική Περιοχή.. Σταμάτησε βέβαια με την δυναμική παρέμβαση των φερόμενων ιδιοκτητών, οι οποίοι διεκδικούν τα τσουγκριά και τις χαράδρες της Νεραιδόραχης.. Φθάνουμε στην πρώτη ράχη, η οποία εκτείνεται πάνω από τα λατομεία και μπροστά μας είναι το μικρό δασωμένο οροπέδιο με ελάχιστα ξέφωτα.. Δεξιά μας ο σκουπιδότοπος της Λαμίας και το λατομείο του Πολιτόπουλου και μπροστά μας ψηλά η κορυφή της Νεραιδόραχης.. Πλούσια η βλάστηση αποτελούμενη κυρίως από πουρνάρια, φιλίκια, λίγα κέδρα, κουνούκλες, διάφορα άγρια ψυχανθή.. Η έντονη βόσκηση από τα γίδια, είναι φανερή.. Ήταν και είναι δασωμένος βοσκότοπος για τα κοπάδια της περιοχής και οι βοσκοί ανέκαθεν είχαν τη νομή και όχι την ιδιοκτησία, όπως ισχυρίζονται σήμερα διεκδικώντας τίτλους.. Ο εγκαταλειμμένος χωματόδρομος, που συναντάμε, έγινε για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες της γραμμής υψηλής τάσης της ΔΕΗ, η οποία περνάει από το σημείο αυτό.. Ο δρόμος κάνει μικρή τραβέρσα και φεύγει αριστερά και βορειοδυτικά προς τη Δίβρη και το Μοναστήρι του Αγίου Νικολάου Δίβρης.. ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ.. Συνεχίζουμε ελαφρώς ανατολικά και στη συνέχεια αριστερά και με τη βοήθεια των γιδόστρατων, φθάνουμε στην κορυφή της Νεραιδόραχης.. Έχει τη μορφή κώνου σε υψόμετρο 874μ.. Είναι το ψηλότερο σημείο της ευρύτερης περιοχής της Λαμίας.. Μια κορυφή, η οποία έχει υποστεί τις συνέπειες πυρκαγιάς πριν 10 περίπου χρόνια που κάηκε το πυκνό δάσος με τα ψηλά πουρνάρια.. Aγνωστη η αιτία της, αλλά τότε ακούστηκε ότι δήθεν μέσα στο δάσος φώλιαζαν λύκοι και ακόμα ότι το πυκνό δάσος δεν επέτρεπε την άνετη βοσκή για τα ζώα.. Θυμάμαι πως προσπαθούσαμε τρεις εθελοντές όλη νύχτα να κρατήσουμε τη φωτιά να μην επεκταθεί προς το Λιμογάρδι απειλώντας το χωριό.. Μας είχε κάνει  ...   και ο Δήμος, θα δείξουν το ενδιαφέρον τους να την προστατέψουν και να αναδείξουν την αξία της.. Ψάχνοντας στο Internet βρήκαμε ότι έχει ιδρυθεί τα τελευταία χρόνια ο Αρχαιολογικός Πολιτισμικός Όμιλος Ναρθάκιον.. «Σκοπός του Ομίλου είναι να βοηθήσει δια παντός μέσου και τρόπου, την αποκάλυψη της αρχαίας πόλεως "Φθία" και το ανάκτορο των Πηλέα και Αχιλλέα».. όπως λένε στην ιστοσελίδα.. «Μετά από πολυετή μελέτη των έργων του Ομήρου, καθώς και άλλων Ελλήνων και ξένων ερευνητών και επιτόπια τοπογραφική έρευνα στην περιοχή της Φθιώτιδος, η αρχαία Ομηρική Φθία, εντοπίζεται στην αρχαία πόλη Ναρθάκιον, στο κάστρο Λιμογαρδίου, κοντά στη Λαμία, νοτίως της Όθρυς, όπως τοποθετείται από Έλληνες και ξένους ερευνητές καθώς και τον Όμηρο (Ιλ.. Β 681)».. Η ιστοσελίδα του Ομίλου είναι:.. narthakion.. org.. Μια ενδιαφέρουσα αναφορά έγινε από την αρχαιολόγο Μπούγια Πολυξένη στη διάρκεια του 1ου Αρχαιολογικού Έργου Θεσσαλίας και Στερεάς, που έγινε από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας στις 27/2 - 2/3/2003, στο Βόλο.. «Αρχαιολογικές μαρτυρίες από τον οικισμό και τη νεκρόπολη παρά το Λιμογάρδι Φθιώτιδος.. Πρώτος ο Friedrich Stählin και εν συνεχεία ο Yves Bequignon περιηγήθηκαν στον αρχαιολογικό χώρο παρά την κοινότητα Λιμογαρδίου και αναφέρθηκαν στις ορατές αρχαιότητες-κυρίως στον οχυρωματικό περίβολο, ο οποίος επιστρέφει στο λόφο-αλλά και στις σχετικές επιγραφικές μαρτυρίες.. Τα πρώτα ανασκαφικά ευρήματα από τον χώρο δικαιώνουν τόσο τη γνώμη του Stählin ότι η ακμή του οικισμού χρονολογείται στον 2ο αι.. π.. Χ όσο και την άποψη του Bequignon ότι η οχύρωση κατασκευάστηκε κατά τον 4ο αι.. συγκρινόμενη μάλιστα με άλλες οχυρώσεις-όπως αυτή της λου-πρέπει να θεωρηθεί και αυτή έργο των πρώιμων ελληνιστικών χρόνων.. Τα κτερίσματα καθώς και τα διαπιστωθέντα στο νεκροταφείο έθιμα στις δυτικές υπώρειες του τειχισμένου λόφου είναι αποκαλυπτικά των σχέσεων του οικισμού με τις λοιπές πόλεις της περιοχής αλλά και τους Μακεδόνες».. Το χωριό Λιμογάρδι είναι κτισμένο κάτω από την Αρχαία Ακρόπολη, στο οροπέδιο.. Παρά την εικόνα της εγκατάλειψης, υπάρχουν τα στοιχεία της ανάκαμψης.. Όντας τόσο κοντά στη Λαμία, με την ομορφιά του τοπίου και την καλή κατάσταση του ασφαλτόδρομου, μπορεί να ξαναζωντανέψει με πολύ καλές προοπτικές Το ενδιαφέρον χρειάζεται να εστιαστεί στη βιολογική καλλιέργεια και στην ανάδειξη του ιστορικού χώρου.. Συνεχίζοντας το δρόμο κατεβαίνουμε προς την Βιομηχανική Περιοχή Λαμίας κόβοντας όσο μπορούμε τις τραβέρσες μέσα από το πουρναρόδασος και τις ελιές.. Το συμπέρασμα είναι ότι η Λαμία και οι Λαμιώτες στερούνται οργανωμένου δικτύου μονοπατιών γύρω από την πόλη.. Δίκτυο που να δίνει τη δυνατότητα σε όλους να επιλέξουν την απόσταση, που μπορούν να κάνουν ανάλογα με τις δυνάμεις και το χρόνο που διαθέτουν.. Μονοπάτια με τους κατάλληλους χάρτες και την κατάλληλη σήμανση, και βέβαια με την σωστή διάνοιξη, τα σημεία θέασης και τους χώρους αναψυχής.. Τι είναι αυτό που θα κάνει τη ζωή μας πιο ανθρώπινη σε μια αφιλόξενη πόλη; Είναι οι ποδηλατόδρομοι; Είναι τα μονοπάτια περιπάτου και πεζοπορίας γύρω από την πόλη; Είναι οι χώροι αναψυχής στα περιαστικά και τα παραποτάμια δάση; Είναι η ανάδειξη της Παλιάς Δεξαμενής της Λαμίας και η ιστορία του νερού; Όλα αυτά είναι τόσο δύσκολο να μπουν σε κάποιο πρόγραμμα και να υλοποιηθούν με έναν ορίζοντα χρόνου; Δυστυχώς οι προτεραιότητες της δημοτικής αρχής είναι άλλες..

Original link path: /DiscView.asp?mid=607&forum_id=11&

• Title: Ιστοσελίδα της Οικολογίας για την Λαμία και την Φθιώτιδα
    Descriptive info: Κνημίδα (Κνημίς) από τον Αγιο Κωνσταντίνο-Αγναντη.. 3/14/2004 9:26:33 PM.. Κνημίδα (Κνημίς) από τον Αγιο Κωνσταντίνο - Αγναντη (15/2/2004).. Διαβάζουμε στα προγράμματα των Ορειβατικών Συλλόγων διαδρομές, αναβάσεις, πεζοπορίες στα ατελείωτα βουνά της Ελλάδας.. Κάθε φορά λέμε «τίποτα δεν έχουμε γνωρίσει ακόμα».. Πράγματι έτσι είναι.. Η πανδαισία της ορειβασίας είναι οι εικόνες που αποκτάς από μια άλλη οπτική γωνία, από ψηλά, από κοντά, μέσα από το ίδιο το γεωγραφικό τοπίο.. Οι εκπλήξεις, τα ανεπάντεχα, σε μεταμορφώνουν σ έναν άπληστο φυσιολάτρη, σ έναν ακούσιο εραστή του «επόμενου και του επόμενου».. Σε μεταβάλουν σε έναν ακούραστο ανιχνευτή, που ο κίνδυνος, ο πόνος, η πείνα, η δίψα είναι δευτερεύουσας σημασίας έννοιες.. Ένα από τα παρεξηγημένα βουνά, λόγω ίσως και του μικρού του ύψους, είναι η Κνημίδα.. Βρίσκεται στο κέντρο της Στερεάς, στον άξονα βορά νότου, κατά μήκος του Βόρειου Ευβοϊκού Κόλπου, στα παράλια της Ανατολικής Κεντρικής Ελλάδας.. Μια από τις ομορφότερες περιοχές με πλούσιο γεωγραφικό ανάγλυφο.. Η εικόνα αυτή από ψηλά σου δίνει τη μικρογραφία, μια μικρή μακέτα της Ελλάδας.. Καταπράσινα βουνά, χιονισμένα αυτή την εποχή, με πλούσια βλάστηση, οροπέδια, χείμαρροι, ωραίες παραλίες με μικρούς κόλπους, λίμνες, σβησμένα ηφαίστεια, αμπέλια και απέραντοι ελαιώνες που απλώνονται στους λόφους, συνθέτουν ένα τοπίο μοναδικό.. Από το Σπαρτιά, ονομασία που προέρχεται από τους σπαρμένους αγρούς που εκτείνονται στη νοτιοδυτική πλευρά και αποτελεί μια από τις ψηλότερες κορυφές με ύψος περίπου 950 μ μπορείς να αντικρίσεις και να θαυμάσεις τη μισή Κεντρική Ελλάδα.. Ανατολικά τη Δίρφη , το Καντήλι και τη Λίμνη Ευβοίας.. Βόρεια τον Ευβοϊκό, το Μαλιακό και το Παγασητικό Κόλπο, το Αιγαίο, το Πήλιο, την Όρθρη , τη Βόρεια Εύβοια με την Αιδηψό και τον Αγιο Γεώργιο.. Δυτικά το Παρνασσό, τη Γκιώνα και το Καλλίδρομο.. Νότια το Χλωμό, και τον Ελικώνα.. Οι παραλίες της Εύβοιας και της Φθιώτιδας, η Αιδηψός, η Αρκίτσα, τα Καμένα Βούρλα και ο Αγιος Κωνσταντίνος είναι μπροστά στα πόδια σου.. Η καλύτερη πρόσβαση στην Κνημίδα για τους ορειβάτες είναι αυτή από το παλιό μονοπάτι, που ξεκινάει μέσα από τον Αγιο Κωνσταντίνο.. Περνάμε αμέσως το ρέμα με τα πλατάνια, τον παλιό νερόμυλο που παλιά ήταν εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος και τροφοδοτούσε τον Αγιο Κωνσταντίνο με ρεύμα, πολύ πριν η ΔΕΗ ηλεκτροδοτήσει τη περιοχή.. Συνεχίζουμε τον αγροτικό δρόμο μέσα στον ελαιώνα Μια καταπληκτική εικόνα, μας λέει ο Κωστής, δίνουν οι ελιές όταν μεταμορφώνονται σε ασημοκλάρια για να πιουν το νερό από τα ανοιξιάτικα μπουρίνια.. Η ελιά και το λάδι, από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα η βασική τροφή των Ελλήνων, στοιχείο του ελληνικού πολιτισμού, είναι τα κατεξοχήν αγροτικά προϊόντα της περιοχής.. Φθάνουμε σε μισή ώρα περίπου στην Αγία Παρασκευή, το μικρό εκκλησάκι.. Εδώ ήταν το παλιό χωριό, ο Βορλοβός, χτισμένο στους πρόποδες του βουνού για την προστασία από τους πειρατές Ο Αγιος Κωνσταντίνος έγινε σχετικά πρόσφατα, όταν, όπως λέει η παράδοση, κάποιος είδε στο όνειρό του την εικόνα του Αγίου και πήγε και έφτιαξε εκεί ναό.. Στην αρχαιότητα, στη θέση της σημερινής πόλης, ήταν ο Δαφνούς.. Η ΝΕΑ ΧΑΡΑΞΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΔΡΟΜΟΥ..  ...   συναντάμε ξανά το Μέγα Ρέμα έχοντας δεξιά τη Κοτρόνα με καταπληκτική θέα, πιο πέρα την Τρύπια Σπηλιά και πιο πάνω τον Αέρα, την κορυφή της Κνημίδας που δεσπόζει πάνω από τον Αγιο Κωνσταντίνο Διασχίζουμε πια το οροπέδιο πάνω στον αγροτικό δρόμο ανάμεσα από καλλιεργήσιμες εκτάσεις και δυο - τρεις αγροικίες.. Μετά την τρίτη αγροικία, παίρνουμε αριστερά τον αγροτικό δρόμο και φθάνουμε στην Ταράτσα με την υδατοδεξαμενή μέσα στο ρέμα, τα πανέμορφα πλατάνια και τη βρύση.. Η υδατοδεξαμενή κατασκευάστηκε το 1992 για την δασοπυρόσβεση από το δασαρχείο Αταλάντης.. Πιο πάνω μέσα στην πυκνή βλάστηση «το μ νάκι», η πηγή με το χαρακτηριστικό όνομα.. Συνεχίζουμε τον αγροτικό δρόμο αριστερά και νότια και περνώντας το ρέμα διασχίζουμε το πανέμορφο δάσος με τη μικτή βλάστηση από έλατα και πεύκα, βελανιδιές, πουρνάρια, φιλίκια, σχίνα και κουμαριές Ο ζεστός μεσημεριάτικος ήλιος λειώνει το χιόνι, που σα λευκό πέπλο έχει τυλίξει τα έλατα και δημιουργεί μία φαντασμαγορία ήχων και εικόνων.. Σαν να δάκρυζαν τα έλατα, όταν το χιόνι έλιωνε.. Προσπερνάμε τους δύο κυνηγούς με τα τουφέκια παρατεταμένα, λες και τους έχεις στα υψίπεδα του Γκολάν.. «Βγήκαμε μια βόλτα» λένε.. Τι βόλτα μέσα στο χιόνι για κυνήγι, δεν το καταλαβαίνουμε.. Μόνο η κυνηγετική φιλοσοφία μπορεί να το ερμηνεύσει αυτό, πόσο νόμιμα μπορεί κανείς να κυνηγάει τα κακόμοιρα ζώα μέσα σε συνθήκες σαράντα πόντων χιονιού.. Ανεβαίνοντας συναντάμε το μικρό εκκλησάκι του Αγίου Γεωργίου να δεσπόζει πάνω από τον Αγιο Κωνσταντίνο σε μια καταπληκτική θέση για θέα.. Πίσω ο Παρνασσός και η Γκιώνα, νότια ο Ελικώνας, ο Χλωμός, απέναντι η Εύβοια με τη Δίρφη, μπροστά μας ο Ευβοϊκός κόλπος, βόρεια και αριστερά μας η Όρθρη και στο βάθος το Πήλιο και ο Παγασητικός.. Αφού απολαύσουμε τη θέα, περνάμε τα Πάνω και Κάτω Καρδάκια, κτήματα και λιβάδια με καρποφόρα δέντρα λίγο πριν φθάσουμε στο Σπαρτιά, την κορυφή.. Η πορεία μας στη συνέχεια γίνεται μέσα από τα σταροχώραφα της Αγναντης, κατηφορίζοντας διαρκώς νοτιοανατολικά, απέναντι από τη Μπόκλωνα, το πανέμορφο δρυόδασος.. Το χιόνι λειώνει, τα νερά πολλά και το λασπουριά κουράζει τα πόδια.. Σε λίγο αντικρίζουμε την Αγναντη, μια παρακμιακή εικόνα ενός χωριού που κάποτε έσφυζε από ζωή (έξι καφενεία μετρήσαμε στη μικρή πλατεία), δίνοντας ευκαιρία για εργασία σε εκατοντάδες ανθρώπους της ευρύτερης περιοχής στα πλούσια σε κάρβουνο ορυχεία της.. Εδώ και πενήντα χρόνια είναι να μεταφερθεί στην καινούργια του θέση, κοντά στον Αγιο Κωνσταντίνο.. Όμως οι αιώνιες αδυναμίες του ελληνικού κουβέρνου δεν το έκανε εφικτό.. Φταίμε κι εμείς, λένε οι ίδιοι οι κάτοικοι, φταίνε κι άλλοι.. Φταίει το κακό μας το κεφάλι, λέμε εμείς.. Κι ως πότε.. Μια πανέμορφη διαδρομή πεντέμισι ωρών περίπου, σε συνθήκες χιονιού.. Από δω μπορείς κανείς να πάρει ταξί τηλεφωνώντας στον Αγιο Κωνσταντίνο και σε 15 λεπτά περίπου κλείνει ο κύκλος.. Re: Κνημ δα (Κνημ ς) απ τον Αγιο Κωνσταντ νο-Αγναντη.. Ιω ννα Νικολα δου.. 12/14/2004 9:29:15 AM.. Έψαχνα πληροφορίες για την Κνημίδα γιατί την έχω αναλλάβει σαν εκδρομή από ορειβατικό σύλλογο και βρήκα το site σας.. Συγχαρητήρια για την ωραία σας δουλειά!!.. Ιωάννα..

Original link path: /DiscView.asp?mid=472&forum_id=11&

• Title: Ιστοσελίδα της Οικολογίας για την Λαμία και την Φθιώτιδα
    Descriptive info: ΧΕΡΣΟΝΗΣΟΣ ΜΕΘΑΝΩΝ.. 11/7/2003 11:42:49 PM.. ΜΕΘΑΝΑ 26, 27/10/03.. Η Χερσόνησος των Μεθάνων είναι κοντά στην Αθήνα: 2,5 ώρες με το αυτοκίνητο, 2 ώρες από τον Πειραιά με το πλοίο, και με το δελφίνι 50 λεπτά! Αν εξαιρέσουμε όμως την πόλη των Μεθάνων, τα υπόλοιπα 7-8 χωριά της χερσονήσου δείχνουν αρκετά εγκαταλειμμένα, ίσως και ξεχασμένα, από την πολιτεία και τις αρμόδιες αρχές.. Από μια άποψη αυτό είναι και καλό.. Σαν επισκέπτης προτιμώ αυτή την εικόνα από την άναρχη, σπάταλη ανάπτυξη, που μας έχουν συνηθίσει οι παράλιες και νησιωτικές περιοχές.. Δεν ξέρω όμως αν αυτό είναι το καλό για τους ντόπιους.. Σε όλα υπάρχει το καλύτερο.. Συναντήσαμε μια διαφορετική ομορφιά.. Είναι έντονα αποτυπωμένη στη μνήμη μας η εικόνα των νησιών του Σαρωνικού με το εξαιρετικό γεωγραφικό ανάγλυφο, τα κολπάκια και τα ακρωτήρια, το πράσινο της ελιάς και του πεύκου με το βαθύ γαλάζιο να δένουν αρμονικά στις μικρές ξεχωριστές «στιγμές» στο χάρτη, που σε κάνουν να λες, «πού την έχω δει αυτή τη ζωγραφιά», οι απλοί ήρεμοι άνθρωποι, τα γαιδουράκια στα χωριά, οι αρχαιότητες, οι ιαματικές πηγές.. Η περιοχή είναι ηφαιστειογενής, με αρκετούς κρατήρες και με σπουδαιότερο αυτόν πάνω από το χωριό Καμένη Χώρα Θεωρείται ηφαίστειο «κοιμώμενο», ένα από τα τρία της ελληνικής γης.. Ήμουνα προετοιμασμένος για το τι θα έβλεπα Υπήρξε μια αρκετά καλή ενημέρωση από τον φίλο τον Τόμπιας μέσα από τις εικόνες της ιστοσελίδας του, το www.. methana.. com.. Μόνο που δεν μπορέσαμε να τον συναντήσουμε.. Έλειπε αυτό το διάστημα.. Ψάξαμε στο ΣΑΡΩΝΙΣ, ρωτήσαμε το καφενείο Β & Β, όπως μας είπαν, αλλά.. τίποτα.. Δύο χρόνια τώρα υπήρξε στη σκέψη η επίσκεψη στην περιοχή και, πραγματικά, περάσαμε δύο θαυμάσιες μέρες.. Ήμασταν τυχεροί, γιατί ο καιρός συμμάχησε μαζί μας Μείναμε στο Ξενοδοχείο ΑΠΟΛΛΩΝ, ένα καινούργιο, περιποιημένο ξενοδοχείο δίπλα στη θάλασσα.. Το πρωί μας ξύπνησε ο ήλιος, που έβγαινε μέσα από το Σαρωνικό κάνοντας το χρώμα της θάλασσας κόκκινο, που αντανακλούσε το χρώμα των σύννεφων στον ουρανό.. Μια εντυπωσιακή εικόνα.. Η μικρή όμορφη πόλη των Μεθάνων έχει μια ιδιαίτερη ομορφιά, ειδικά αυτή την εποχή του Οκτώβρη, με την ήρεμη θάλασσα, το λιμάνι της, τα ιαματικά νερά και τις ιαματικές εγκαταστάσεις στην είσοδο της πόλης και τη μικρή λίμνη, τη μικρή χερσόνησο με το εκκλησάκι, το λιμανάκι με τα καΐκια και τα ιστιοφόρα, τις δεντροστοιχίες.. Δεν προλάβαμε να πάμε παντού και προπαντός δεν προλάβαμε να περπατήσουμε και να ανεβούμε τα μονοπάτια, να βρεθούμε στις κορφές και στους άλλους κρατήρες.. Δεν μπορέσαμε να πάμε στο βόρειο τμήμα, στον γιο Γεώργιο και στα Παλιά Λουτρά Μπορέσαμε  ...   καφενείου, και τίποτα άλλο, είναι τα ψέματα του δημάρχου, που το πάει κομματικά.. Δεν έχει ψηφοφόρους εδώ » Διακρίνεις μια μοιρολατρία στα μάτια τους, ιδιαίτερα των ηλικιωμένων.. Τα γαιδουράκια αρκετά στο χωριό, και λίγα μουλάρια, σ όλα τα χωριά, για τις αγροτικές δουλειές.. «Δεν μπορείς ούτε μια ελιά να φυτέψεις», όπως μας είπε ο ιδιοκτήτης του ξενοδοχείου.. «Έχει πολλές αρχαιότητες έχουν βρει και πολλά και δεν αφήνει η αρχαιολογία».. Αφήσαμε αρκετά που δεν κάναμε στα Μέθανα και τη χερσόνησο, που μας υποχρεώνει να πούμε ΘΑ ΞΑΝΑΠΑΜΕ.. geocities.. com/linospapa/methana/methana.. html.. Re: ΧΕΡΣΟΝΗΣΟΣ ΜΕΘΑΝΩΝ.. STAYROS kouvaris.. 3/31/2004 10:16:58 PM.. "η ομάδα φίλων του βουνού" σε συνεργασία με τον Δήμο Μεθάνων οργανώνει στις 20Ιουνίου 2004 τη δεύτερη πεζοπορική διάσχιση της χερσονήσου των Μεθάνων.. Αν ενδιαφέρεστε να να είστε κι εσείς στην μεγάλη παρέα μας θα σας στείλω ενημερώτικό υλικό σχετικά με την διάσχιση και βεβαίως θα χαρούμε να σας έχουμε κοντά μας,.. φιλικά.. ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΟΥΒΑΡΗΣ.. ΓΑΛΑΤΑΣ ΤΡΟΙΖΗΝΙΑΣ.. 22980 25381.. 22980 24489.. Tobias Schorr.. 8/12/2004 8:54:46 PM.. Meta apo 6 ebdomades paramonis mou sta Methana, gyrisa piso stin Germania.. Ta Nea apo ta Methana DEN einai aisiodoxa.. O Dimos pou fetos "fainetai tos drastirios" kai "eikonika endiaferomenos sta periballontika" prohoraei me tin katastrofi tou fysikou topiou.. Egine me katastrofika apotelesmata o dromos Isthmou-Bathiou kai se ligo tha asfaltostrothei o "dithen periferiakos" dromos sta bouna ton Methanon.. I evaisthisa tou Dimo Methanon gia to periballon einai kata to 0.. Dystyhos ypostirihtike kai apo mia poly apotyhimeni dimosievsi sto periodikou "Elliniko Panorama" opou heirokrotaei o syggrafeas tis drastiriotites tou Dimou stin odopoiia.. Anti na psahtoun oi kalyteres lyseis gia mia ipia anaptyxi ton Methanon, tin exousia ehoun pali oi boulldozes.. Pos o xenos touristas (kai mellontikos pelatis kai ton Methanon) DEN anazitaei "dromous" alla tis fysikes omorfies tis Elladas kai ena ygeiestato periballon, avto den ehei fthasei ston Dimo.. San xenos pou 18 hronia asholiemai me ta Methana, anarotiemai pos einai dynaton akoma stin epohi mas na ginoun tetoia erga horis periballontikes meletes kai horis noikokyrio? Evkola mporei na brei o kathenas ta evropaika kondylia kai evkola ploutainoun ligoi (ergolaboi) anti na ginoun systimata pou kratane ton kosmo ston topo tous - "enallaktikes morfes tourismou!".. Simera bgike kai mia dimosievsi sto germaniko periodiko "DER SPIEGEL" gia tis periballontikes katastrofes apo ta dithen olympiaka "erga".. To rousfeti kai i kombina tha einai avta pou tha probaloun tin Ellada kai ohi o politismos kai i fantastiki fysi tis horas?.. Poios tha prostatepsei tin Ellada apo tous Ellines (ergolabous kai Dimarhous)?..

Original link path: /DiscView.asp?mid=411&forum_id=11&

• Title: Ιστοσελίδα της Οικολογίας για την Λαμία και την Φθιώτιδα
    Descriptive info: Βαρδούσια: Κοπρισιές - Κόρακας (2495 μ).. 6/6/2003 12:29:42 AM.. 31/5 - 1/6 2003.. Βαρδούσια: Κοπρισιές - Κόρακας (2495 μ).. Πολλές φορές στο βουνό «ξεφεύγεις» λίγο.. Και «χάνεσαι».. Όχι αυτό που νομίζει κανείς, να χαθείς πραγματικά.. Απλά χάνεις την επαφή με την πραγματικότητα.. Γίνεσαι άλλος άνθρωπος.. Αλλωστε είναι αυτό που επιδιώκουμε οι ορειβάτες.. Το λέμε εκτόνωση, διαφυγή, λίγο επιστροφή στο παρελθόν, λίγο απ' όλα.. Αν προσπαθήσεις να μη γίνει αυτό, μη και δεν σε πουν σοβαρό, μην παρεξηγηθείς κλπ, έχεις χάσει Αλλά, να λες, «να μπορούσα να γίνω τώρα ένα λουλούδι, ένα απ' αυτά με τα μοβ, τα κίτρινα, τα μπλε χρώματα».. δεν είναι υπερβολή; Κι όμως! Αυτό νοιώθεις.. Τι είναι η ζωή.. Μια άνοιξη είναι! Αντε κι ένα καλοκαίρι.. Εμείς είμαστε στην Ανοιξη!.. Όσο κι αν φαίνεται παράξενο, έτσι νοιώθαμε περπατώντας και ανεβαίνοντας στα Βαρδούσια μια τόσο όμορφη μέρα, παρά τις δυσοίωνες προβλέψεις για βροχή και καταιγίδες.. Είμαστε η μικρή και ευέλικτη ομάδα του e-ecology (Σταματόπουλος, Σταμέλλος, Δημόπουλος, Ελένη και Κώστας Πετροπούλου).. Ο Μπάμπης μας υποσχέθηκε ότι θα φροντίσει να μη βρέξει.. Και πράγματι, ο άνθρωπος έκανε ό,τι μπορούσε, δεν έβρεξε.. Λέει ότι, όταν αυτός αποφασίσει να βγει στο βουνό, δεν πρόκειται να βρέξει.. Γι΄ αυτό έχει αραιώσει τελευταία την ορειβασία.. Κατασκηνώσαμε το Σάββατο το απόγευμα στον Προφήτη Ηλία, πάνω από τον Αθανάσιο Διάκο με σκηνές.. Αφού κάναμε τη χαλαρή μας πορεία για να ξεμουδιάσουμε, ακολουθήσαμε το βραδινό πρόγραμμα, που είχε σχετικό τσιμπούσι με λίγο κρασί, συζήτηση και καλαμπούρι γύρω από τη φωτιά, με ωραίες ροκ μπαλάντες, επιλογές του Κωστή.. Αρκετά μας απασχόλησε το γατάκι της Λένας, που κατάφερε να έρθει στο βουνό μαζί μας ως λαθρεπιβάτης κάτω από το αυτοκίνητο ανάμεσα στο ημιαξόνιο.. Από τον Αγιο Κωνσταντίνο χωρίς να πάθει τίποτα.. Ύστερα σου λένε "είναι γάτα".. Το πρωί μας ξύπνησε το λάλημα του κούκου και όλων των πουλιών της φύσης..  ...   ζώων.. Ανεβαίνουμε σχετικά εύκολα στο πρώτο οροπέδιο.. Η εικόνα είναι εκπληκτική.. Έχουμε μπροστά μας το βραχώδες ανάγλυφο, είναι το «Πλάι του Γκιώνη» δεξιά, που καταλήγει στην απότομη κορυφή, αριστερά τα χαμηλότερα βράχια και στο βάθος η κορυφή του Κόρακα.. Τα λουλούδια με το χιόνι, τα νερά και τα βράχια δένουν σε μια τελειότητα.. Συνεχίζουμε αριστερά και συναντάμε τον «άμπλα», που αυτή την εποχή έχει πολύ νερό.. Είναι αυτό, που κατεβαίνοντας σχηματίζει τους εντυπωσιακούς καταρράκτες.. Συναντάμε την πρώτη δύσκολη παγωμένη χιονούρα.. Κάνουμε τα εύκολα δύσκολα προσπαθώντας να ανεβούμε μέσα από το χιόνι με μεγάλη κλίση, ρίχνουμε την ψιλοαναρίχησή μας, γιατί το πέρασμα είναι κάτω από το χιόνι, και ανεβαίνουμε στο δεύτερο οροπέδιο.. Εδώ το χιόνι είναι περισσότερο, αλλά εύκολο.. Διασχίζοντας το χιόνι μέσα στο λούκι, ανεβαίνουμε κάνοντας το τελευταίο δύσκολο κομμάτι με αρκετή κλίση.. Μπροστά μας και αριστερά είναι η κορυφή του Κόρακα και δεξιά το Πλάι του Γκιώνη.. Βγαίνουμε στο Μέγα Κάμπο και χωρίς να το πολυκαταλάβουμε είμαστε κάτω από τον Κόρακα συναντώντας το μονοπάτι, που έρχεται από τις Πόρτες.. Φθάσαμε στην κορυφή σε 3,30 ώρες.. Είναι μια θαυμάσια μέρα και η θέα από την κορυφή του Κόρακα μας αποζημιώνει.. Το κατέβασμα γίνεται από την ίδια διαδρομή.. Δύσκολο, ξεδύσκολο δεν είναι για "λάιτ" ορειβάτες.. Δεν υπαινίσσομαι τίποτα, αλλά κάποιοι ήταν όλο γκρίνια.. Μάλλον προτιμούν τίποτα δασικούς δρόμους.. Παρά ταύτα τους καταλαβαίνω, αλλά ταυτόχρονα τους έχω ανάγκη, γιατί αν δεν συμβιβαστείς και με τέτοιες καταστάσεις, μένεις μόνος σου.. Και μόνος σου δεν μπορείς να ανεβαίνεις στο βουνό.. Εξομολογούμαι.. Είναι και καλά παιδιά.. Η επιστροφή στη Λαμία ήταν παραγωγική, γιατί, με ανταλλαγή σκέψεων, ιδεών και εποικοδομητική συζήτηση, αποφασίσαμε να προωθήσουμε την άτυπη συγκρότηση της Ορειβατικής Λέσχης Λαμίας.. Περισσότερα δεν λέμε, αλλά πολύ σύντομα θα έχουμε εξελίξεις.. Συνολική διάρκεια 6 ώρες (3,30 ανάβαση, 2,30 κατάβαση).. Επόμενο ραντεβού στα Αγραφα, Σαββατοκύριακο 7 και 8 Ιουνίου..

Original link path: /DiscView.asp?mid=340&forum_id=11&

• Title: Ιστοσελίδα της Οικολογίας για την Λαμία και την Φθιώτιδα
    Descriptive info: Προς το Γερολέκα Παρνασσού, με πολύ χιόνι.. 2/20/2003 12:39:28 AM.. Προς το Γερολέκα Παρνασσού, με πολύ χιόνι (8/2/2003).. Η μικρή παρέα του e-ecology.. gr (τρεις άνθρωποι, αψηφώντας το χιόνι και το κρύο) έδρασε ιστορικο κοινωνικο πολιτικο οικολογικο - ορειβατικά στα όρια του Παρνασσού.. Είχαμε ως αρχικό στόχο να επισκεφθούμε, με όρους ειρηνικούς και καλής θέλησης, τη Λιάκουρα, την ψηλότερη κορυφή του Παρνασσού.. Όνομα θηλυκό, και, έστω και ως κορυφή βουνού, σημειολογικά οδηγεί τη σκέψη «σε ένα αυτοτελές θεατρικό επεισόδιο» όπως θα έλεγε ο Κώστας.. Οι μικρές παρέες δένονται περισσότερο στο βουνό, και μάλιστα όταν πρόκειται για τα τρία ΣΤΑ (Σταματόπουλος, Σταμέλλος, Στασινός) η υπόθεση αποκτά γραμματολογικό ενδιαφέρον Η συζήτηση κινείται μεταξύ σοβαρού, αστείου και μιας ιδιότυπης φιλοσοφίας και έτσι κάναμε τον βορειοανατολικό κύκλο του Παρνασσού ψάχνοντας να βρούμε πρόσβαση για την Λιάκουρα.. Μας έδιωξαν από την Αμφίκλεια, γιατί ο δρόμος προς τη Φτερόλακα ήταν κλειστός λόγω χιονοστιβάδων! Έτσι μας είπαν και ήταν Σάββατο πρωί.. Ολόκληρη βδομάδα υποτίθεται προετοιμάζουν τις συνθήκες υποδοχής των φίλων του χιονιού και του σκι.. Η σκέψη μας πήγε σε διάφορα, μέχρι και σε ανταγωνιστικά επιχειρηματικά σχέδια, μέχρι σε αδράνεια των αρχών της Αμφίκλειας.. Αναγκαστήκαμε να ακολουθήσουμε τη γνωστή διαδρομή με το τζιπ, Αμφίκλεια, Πολύδροσος, Λιλαία, Μαριολάτα και αμέσως μετά ανεβήκαμε το χωματόδρομο αριστερά, προς την κατεύθυνση της Γραβιάς, ο οποίος γυρνάει πάνω από την Μαριολάτα αφού  ...   κατάστασης, ο «επαπειλούμενος» πόλεμος στο ΙΡΑΚ, η ελληνική προεδρία, η 17Ν και ο ΕΛΑ, το κίνημα κατά της φιλελεύθερης παγκοσμιοποίησης, το οικολογικό και περιβαλλοντικό κίνημα στην περιοχή μας και γενικά, οι καιρικές συνθήκες και τα ακραία καιρικά φαινόμενα στις μέρες μας, οι δικαστικές επικαιρότητες, τα καλά κρασιά των Δυοβουνών και οι εμφιαλώσεις, τα αιολικά πάρκα και τα στελέχη των Φίλων οικολόγων, οι πρόσκοποι και προστάτες των μεταλλαγμένων και των καταπατητών, ήταν μερικά από τα θέματα που αναλύσαμε.. Συμπεράναμε ότι είναι δυνατό να εκφραστούμε καλλιτεχνικά για να δώσουμε ουσία και αμεσότητα στα θεατρικά δρώμενα σήμερα, με αναφορές στην ορειβασία, την οικολογία και τις εμπειρίες μας με τη φύση.. Το θέατρο σήμερα έχει σοβαρό έλλειμμα, είναι ξενέρωτο, χωρίς φαντασία και χρειάζεται ορειβάτες, χρειάζεται οικολόγους για να αποκτήσει αμεσότητα και ζωντάνια, επικαιρότητα και περιεχόμενο, να προσελκύσει και να εκφράσει τις ανησυχίες και τις ανάγκες εκατομμυρίων ανθρώπων που θέλουν να ΖΗΣΟΥΝ.. Θέατρο είναι η ζωή, μια πέτρα που κυλάει στα βουνά, πότε στον ανήφορο και πότε στον κατήφορο.. Ροκ κατάσταση.. Αυτοτελές θεατρικό μονόπρακτο, τραγωδία και κωμωδία.. Τελικά περπατήσαμε στο πανέμορφο χιονισμένο τοπίο του Παρνασσού επί πέντε ώρες, αναρριχηθήκαμε μέσα σε λαγκάδια για την κορυφή του Γερολέκα, ποτέ δεν φθάσαμε, χωθήκαμε μέσα στο χιόνι, «φάγαμε» κυριολεκτικά το χιόνι και γυρίσαμε χαρούμενοι να συνεχίσουμε το καθημερινό του θέατρο ο καθένας.. Σάββατο, 8 Φλεβάρη του 2003.. Δρυοκολάπτης..

Original link path: /DiscView.asp?mid=289&forum_id=11&

• Title: Ιστοσελίδα της Οικολογίας για την Λαμία και την Φθιώτιδα
    Descriptive info: Γκιώνα, κορυφή Πυραμίδα 2510 μ.. 2/6/2003 12:40:17 AM.. Γκιώνα, κορυφή Πυραμίδα 2510 μ (4/1/2003).. Η Γκιώνα, το βουνό του Γκιώνη, του Γιάννη, στα Αρβανίτικα, είναι το πέμπτο βουνό της Ελλάδας σε ύψος μετά τον Όλυμπο, τον Σμόλικα, το Βόρρα (Καιμακτσαλάν), και τον Γράμμο.. Είναι από τα πιο αγαπημένα βουνά τον ορειβατών και των αναρριχητών.. Πολύπαθο βουνό με πλούσια ιστορία τόσο από την τουρκοκρατία, όσο κι από την Εθνική μας Αντίσταση, τα γνωστά λημέρια της Γκιώνας.. Πολύπαθο κι από την σκοπιά της εκμετάλλευσης του υπόγειου πλούτου της, του βωξίτη, που έχει σαν συνέπεια το ξεκοίλιασμα και την κατασπατάληση της φυσικής της ομορφιάς, του τοπίου και του φυσικού περιβάλλοντος.. Είναι γνωστές άλλωστε οι διαμαρτυρίες των φορέων της περιοχής ενάντια στις νέες αποφάσεις και τις νέες άδειες εξόρυξης που δόθηκαν σε γνωστή εταιρεία.. Βουνό κατάφυτο από έλατα και κέδρους.. Αποτελείται όπως και ο Παρνασσός από ασβεστολιθικά στρώματα.. Είναι ανεπιφύλακτα το σπανιότερο ορεινό φυσικό οικοσύστημα της Στερεάς Ελλάδας.. Στη Γκιώνα, νοτιότερο σημείο εξάπλωσης του λύκου στην Ελλάδα, έχει επιβιώσει ένας πολύ μικρός πληθυσμός αγριόγιδων καθώς και πολλά είδη αρπακτικών πουλιών όπως δύο είδη κοράκων ο pyrocorax pyrocorax και ο pyrocorax graculus.. Οι πιο γνωστές ορειβατικές διαδρομές της είναι:.. Βίνιανη (520 μ) - Ρεκά - Λάκα Καρβούνη - Πυραμίδα.. Βίνιανη ( 520 μ.. ) - Ρεκά - Λάκα Καρβούνη - Πυραμίδα (2510 μ) - Λαζόρεμα - Συκιά (720 μ).. (Διάσχιση 2 ημέρες 6 + 8 ώρες ).. Καλοσκοπή - Μνήματα - Πυραμίδα.. Καλοσκοπή - Μνήματα - Κριθαρόλακα - Λάκα Καρβούνη (Καταφύγιο) - Διάσελο Πυραμίδας, Πλατυβούνας - Βαθιά Λάκα - Λαζόρεμα - Συκιά - Αθ.. Διάκος - Προφ.. Ηλίας - Σταυρός - Μετερίζια - Αρτοτίνα.. Λευκαδίτι - Τραγονόρος - Λάκα Καρβούνη (Καταφύγιο) Διάσελο Πυραμίδας, Πλατυβούνας - Βαθιά Λάκα - Κορυφή Πύργος - Στρώμη.. Προσήλιο - Βίνιανη - Κορυφή Προφ.. Ηλίας.. (στοιχεία από το site του Πεζοπορικού).. Το καταφύγιο είναι στη διαδρομή της Ρεκάς κορυφή και ανήκει στον Πεζοπορικό Όμιλο Αθηνών.. Έχει πολλά καλά  ...   έχει πολλές διασταυρώσεις με δασικούς δρόμους.. Φθάνουμε στη βρύση με το κανάλι, αφού ήδη το τζιπ «κουραζόταν» να σπάσει το χιόνι.. Αφήσαμε το τζιπ και πήραμε τη μεγάλη απόφαση για την κορυφή, πάση θυσία.. Ακολουθούμε το δασικό δρόμο και μετά τις δύο στροφές τον αφήνουμε, ακολουθώντας τα κόκκινα σημάδια.. Φθάνουμε στα Μνήματα, όπου ανεβαίνουν συνήθως τα αυτοκίνητα, ακόμα και μικρά λεωφορεία παλιότερα, όταν ο δρόμος ήταν καλύτερος κουβαλώντας μέχρι εκεί τους ορειβάτες.. Ήδη το χιόνι είναι αρκετό, πάνω από 50 πόντους και δύσκολο, γιατί δεν είναι παγωμένο και σε τραβάει βαθιά.. Πολλές παγίδες σε μικρούς βράχους και θάμνους.. Συνεχίζουμε αλλάζοντας συνεχώς τον πρώτο ρόλο,.. άλλωστε δύο αρχηγοί είμαστε.. Περνάμε τη Βαθιά Λάκα στο πλάι αριστερά και συνεχίζουμε μέσα στη ρεματιά, δυτικά, βλέποντας μπροστά μας το διάσελο και λίγο δεξιά την κορυφή.. Το χιόνι περνάει το ένα μέτρο, μόνο που τώρα μας κρατάει περισσότερο.. Φθάνοντας στο διάσελο αρχίζει η ομίχλη και η κακή ορατότητα.. Ανεβαίνουμε πια τη σχετικά μεγάλη κλίση προς την κορυφή, μετρώντας τα βήματά μας, ογδόντα, εξήντα, όσα αντέχουμε.. και στάση, παρά τις διαμαρτυρίες του Δημήτρη.. Συνεχίζουμε με μηδέν ορατότητα, μόνο με την εμπειρία, κάνοντας μια τραβέρσα αρκετά μεγάλη βορειοδυτικά και τελικά δεξιά, βόρεια.. Ξαφνικά διαπιστώνουμε ότι είμαστε σε κάποια.. κορυφή γιατί μπροστά μας είναι απότομο αδιέξοδο.. Αμφιβάλαμε στην αρχή αλλά τελικά πειστήκαμε ότι αυτή είναι η κορυφή της Γκιώνας, 2510 μέτρα, αφού καταλάβαμε ότι το υψομετρικό ήταν χωμένο στο χιόνι.. Η επιστροφή είναι πάντα εύκολη στο χιόνι, και ξεκούραστη, ακολουθώντας τα ίχνη μας, μόνο που χρειάζεται προσοχή να μην σπάσεις κανένα πόδι, αφού χωνόμαστε συνεχώς μέσα.. Συνολικά ο χρόνος που κάναμε ήταν 7 ώρες, 4,5 ανάβαση και 2,5 επιστροφή σε συνθήκες χιονιού, 1-1,5 μέτρο όχι παγωμένο.. Αγαπητέ μου Δημήτρη, σύντροφε του βουνού, ήθελες να στήσουμε και σκηνή μέσα στο χιόνι.. Την άλλη φορά, τα όνειρα δε βλάπτουν σε τίποτα, ούτε κοστίζουν.. Κάποιες ακόμα πληροφορίες στις ιστοσελίδες:.. poa.. gr/katafygia/giona.. ornithologiki.. gr/gr/sppe/gr062.. gr/periodiko/no14/giona.. daniilidis.. gr/greek/mount/m3/page1.. panas.. gr/periodiko/t470_giona..

Original link path: /DiscView.asp?mid=285&forum_id=11&

• Title: Ιστοσελίδα της Οικολογίας για την Λαμία και την Φθιώτιδα
    Descriptive info: Λούκα Κομποτάδων (Οίτη).. 1/1/2003 10:07:29 PM.. Λούκα Κομποτάδων (Οίτη) 22/12/2002.. Τα οροπέδια της Οίτης και τα μπαλκόνια είναι γνωστά στους επισκέπτες και τους μελετητές της χλωρίδας και της πανίδας της.. Είναι τα οροπέδια Λιβαδειές, Καταβόθρα, Καρίτσα, Τούρκος, Λουπάκι, Ζαμπατόλακα και Λούκα.. Αντίστοιχα τα μπαλκόνια είναι η Τράπεζα, όπου βρίσκεται και το καταφύγιο της Ομοσπονδίας Ορειβατικών Συλλόγων, η Καρίτσα, η κορυφή του Γρεβενού, η άκρη της Λούκας και άλλα.. Η Λούκα είναι στα όρια της περιφερειακής ζώνης του Εθνικού Δρυμού της Οίτης, πάνω από το χωριό Κομποτάδες.. Στο παρελθόν έχει συζητηθεί και συζητιέται η σκέψη για την κατασκευή ορειβατικού καταφυγίου από τον ΕΟΣ Λαμίας, θέση που περιέχεται και στη Μελέτη του ΕΘΙΑΓΕ για την προστασία του Εθνικού Δρυμού.. Στις Κομποτάδες ο επισκέπτης έχει την ευκαιρία στην πλατεία, που αποτελεί και ιστορικό πάρκο, να θαυμάσει τα ξακουστά πλατάνια, στον ίσκιο των οποίων γράφτηκαν χρυσές σελίδες της Ελληνικής Ιστορίας.. Σε αυτά τα πλατάνια έγινε η συνάντηση των Διάκου, Πανουργιά και Δυοβουνιώτη, για το πώς θα αντιμετωπίσουν τα στρατεύματα του Ομέρ Βρυώνη και του Κιοσέ Μεχμέτ που κατέβαιναν στην Πελοπόννησο.. Σε απόσταση 7 χιλιομέτρων από το χωριό υπάρχει το εκκλησάκι του Αγίου Ταξιάρχη, χτισμένο επί εποχής Ιουστινιανού, που ακόμη και σήμερα λειτουργεί.. Επίσης σε απόσταση 20 χιλιομέτρων, στη θέση ΛΟΥΚΑ, ανάμεσα σε δυο κορυφές συναντάει ένα τοπίο ιδιαίτερης φυσικής ομορφιάς, περιστοιχισμένο με έλατα, όπου υπάρχουν δυο κρυστάλλινες πηγές.. από το site του Δήμου Υπάτης.. ypati.. gr/.. Αυτή την Κυριακή είχε αρκετό κρύο κι όλα ήταν παγωμένα στον κάμπο και στα χωριά.. Ανεβήκαμε με το τζιπ μέχρι τον Αγιο Ταξιάρχη.. Το χιόνι το συναντήσαμε αμέσως μετά.. Περνάμε τις μικρές σπηλιές, που φιλοξενούν πουλιά και ζώα, ιδιαίτερα τώρα το χειμώνα, και το κανάλι - ποτίστρα με το γάργαρο νερό.. Η διαδρομή είναι  ...   αποκλείεται, αλλά είναι απαράδεκτο στα όρια του Εθνικού Δρυμού να υπάρχει οργανωμένη παρουσία κυνηγών, μαζική παρουσία, που συνεχώς αυξάνεται.. Μετά τις καταγγελίες, το μόνο που έγινε ήταν να γκρεμιστεί μια καλύβα, η οποία ανήκε σε γνωστό έμπορο ειδών κυνηγίου.. Ο καθένας μπορεί να βγάλει τα συμπεράσματά του.. Αναρωτιέμαστε μετά γιατί εξαφανίστηκαν τα αγριοκάτσικα της Οίτης.. Αυτή τη φορά συναντήσαμε μόνο ένα κυνηγό, με το ντζιπ και τα σκυλιά του (κυνήγι μέσα στο χιόνι;).. Πιστεύουμε ότι το ορειβατικό καταφύγιο και η παρουσία των ορειβατών στη Λούκα, θα μπορούσαν να μειώσουν τις παρανομίες των δήθεν κτηνοτρόφων - κυνηγών, που πάνε να συντηρήσουν τις καλύβες τους το καταχείμωνο.. Όπως επίσης και η σύσταση του Εδικού Φορέα Διαχείρισης της Οίτης ή του Ειδικού Δασαρχείου της Οίτης, όπως προτείνουν όλοι οι φορείς, και η μελέτη του ΕΘΙΑΓΕ, είναι μια ελπίδα.. Από τις Κομποτάδες υπάρχει ορειβατική διαδρομή Κομποτάδες - Λούκα - Τούρκος κλπ για το Καταφύγιο, στην Τράπεζα.. Το χειμώνα είναι δύσκολο να βρει κανείς κατάλληλες καιρικές συνθήκες να κάνει αυτή τη διαδρομή, γιατί, είτε το χιόνι είτε η ομίχλη, είναι απαγορευτικοί παράγοντες.. Σε άσχημες συνθήκες έχει αρκετό ρίσκο, γιατί δεν είναι σημαδεμένο, ούτε καλά ορατό το μονοπάτι για να το εμπιστευτείς με ευκολία.. Καλό είναι, όποιος αποφασίσει για κάτι τέτοιο, να απευθυνθεί στους έμπειρους ορειβάτες της περιοχής και βέβαια στον Ορειβατικό Σύλλογο Λαμίας, που έχει και την ευθύνη λειτουργίας του Καταφυγίου.. Επίσης ενδιαφέρουσα είναι η διαδρομή για τον Καταράχτη, πάνω και δεξιά της Λούκας.. Η πορεία από τον Αγιο Ταξιάρχη και πάνω είναι 2-2,5 ώρες ανέβασμα και 1,5 επιστροφή.. Σύνολο τέσσερις (4) ώρες.. Από τις Κομποτάδες, προσθέστε μια ώρα ακόμα ανέβασμα και μία κατέβασμα, σύνολο έξι (6) ώρες.. (μια πορεία του e-ecology.. gr: Δημόπουλος, Σταματόπουλος, Σταμέλλος).. http://eleonora.. uom.. gr/dixori/oiti-1.. gr/gr/sppe/gr064.. xani.. gr/ipati..

Original link path: /DiscView.asp?mid=264&forum_id=11&

• Title: Ιστοσελίδα της Οικολογίας για την Λαμία και την Φθιώτιδα
    Descriptive info: Ανάβαση στο Μοράβα από την Καστανιά.. 12/13/2002 1:05:16 AM.. Ανάβαση στο Μοράβα από την Καστανιά.. Σαββατοκύριακο 23-24/11.. ------------------------------------------------------.. Μια ενδιαφέρουσα και ήπια ανάβαση στον πανέμορφο Μοράβα στην Νότια Πίνδο από την Καστανιά Καλαμπάκας πραγματοποίησε η ομάδα του e-ecology την Κυριακή 24 Νοέμβρη,.. Η 15μελής ομάδα (Βάσω, Στέφανος, Αλέκα, Δημήτρης, Θώμη, Μπάμπης, Ελπίδα, Λένα, Κωστής, Γλυκερία, Βαγγέλης, Λίλυ, Κώστας, Νιόβη και Ιάσονας) φθάσαμε στην Καστανιά το Σάββατο το μεσημέρι με διαμονή στο ξενοδοχείο ΜΑΝΑΚΟΣ.. hotel-manakos.. ΠΩΣ ΠΑΜΕ.. Μετά την Καλαμπάκα περνάμε την Γέφυρα Μπουργκάνη και αμέσως μετά τη γέφυρα στρίβουμε αριστερά.. Η ταμπέλα δεν φαίνεται καλά.. Είναι ο δρόμος που οδηγεί στα χωριά της διευρυμένης Κοινότητας Ασπροποτάμου.. Σε 25' περίπου φθάνουμε στο χωριό Καστανιά.. Η ΚΑΣΤΑΝΙΑ.. Η Καστανιά βρίσκεται 33 χιλιόμετρα δυτικά της Καλαμπάκας και των Μετεώρων, ανάμεσα στις κατάφυτες πλαγιές της Νότιας Πίνδου.. Αθέατη και έξω από τις αρτηρίες του μαζικού τουρισμού γοητεύει κάθε φυσιολάτρη και αυθεντικό περιηγητή.. Σ' αυτό συμβάλλει αποφασιστικά και το ξενοδοχείο ΜΑΝΑΚΟΣ με το φυσικό περιβάλλον, την πισίνα και την εξαίρετη κουζίνα του.. Έχει μια πλούσια ιστορία από την επανάσταση του 1821 και από την Κατοχή.. Καταστράφηκε ολοσχερώς από τους Γερμανούς, οι οποίοι σκότωσαν πολλούς κατοίκους και έκαψαν το χωριό σε αντίποινα για την δράση του ΕΛΑΣ στην περιοχή.. Αποστάσεις: Από Θεσ/νίκη: 280 χλμ.. από Καλαμπάκα: 33 χλμ.. από Αθήνα: 450 χλμ.. ΟΙ ΚΑΤΑΡΡΑΚΤΕΣ.. Το Σάββατο το απόγευμα ξεκινήσαμε για μια μικρή πορεία ως τους καταρράκτες, στο ρέμα πάνω από το χωριό.. Υπάρχει μια πρόχειρη ταμπέλα δίπλα στο ξενοδοχείο, που δείχνει την κατεύθυνση, και ακολουθούμε το δασικό δρόμο.. Μετά από 45 λεπτά περίπου αφήνουμε το δρόμο και μπαίνουμε στον δασικό παράδρομο, που οδηγεί στους καταρράκτες.. Γενικά το δάσος είναι πανέμορφο με μεγάλη ποικιλία από οξιές, πεύκα, έλατα, καστανιές, σχίνα, αγριάμπελες και άλλα είδη δέντρων.. Τα χρώματα επίσης είναι εντυπωσιακά, παρά το γεγονός ότι έπεσαν τα φύλλα της οξιάς.. Λίγες μέρες νωρίτερα θα ήταν  ...   στο μικρό διάσελο με τη στάνη.. Συνεχίζουμε μέσα στο δάσος με τις οξιές, πεύκα και έλατα ακολουθώντας το πολύ καλό μονοπάτι.. Η πορεία είναι συνεχώς μέσα στο δάσος και σ' όλη τη διαδρομή συναντάμε μόνο μια βρύση, κι αυτή είναι του υδραγωγείου, κάτω από το δρόμο, χωμένη μέσα στα φύλλα.. Αν δεν την ξέραμε από προηγούμενες αναβάσεις, δεν θα τη βρίσκαμε.. Σε δύο ώρες περίπου φθάνουμε στο διάσελο, στο ξέφωτο, από όπου φαίνεται η κορυφή.. Το μονοπάτι συνεχίζει με μεγαλύτερη τώρα κλίση και σε 45΄ λεπτά φθάνουμε στη ράχη, στο γυμνό, και με μια τελευταία προσπάθεια, σε ομαλό έδαφος αλλά με μεγάλη κλίση, φθάνουμε στην κορυφή του Μοράβα με συνολική πορεία 3 ωρών περίπου.. Η κορυφή έχει εξαιρετική θέα και μπορούμε να θαυμάσουμε τη Τζουμέρκα, το Περιστέρι, την Κατάρα, το Σμόλικα, τον Κόζιακα, την Τρυγία και στο βάθος τον Όλυμπο και τον Κίσσαβο αλλά και τις κορυφές των Αγράφων στα νότια,.. Η επιστροφή είναι ευχάριστη και άνετη και δίνει τη δυνατότητα για συζητήσεις και αστεία.. Όμως καμιά φορά «η κουβέντα χαλάει σπίτια» και είναι πολύ εύκολο να ξεχαστεί κανείς και να περιπλανηθεί στα.. ενδότερα του δάσους.. Πάντα υπάρχει ο κίνδυνος να χαθεί κανείς, ονόματα δε λέμε.. Η διαδρομή είναι συνολικά πέντε ώρες (τρεις ανέβασμα και δύο κατέβασμα) χαλαρό περπάτημα σε ομαλό έδαφος μέσα στο πανέμορφο δάσος.. Το δάσος, που θεωρείται «αρκουδότοπος», πράγμα που αποδείχθηκε δυο μέρες αργότερα, όταν η τεράστια αρκούδα συγκρούστηκε με αυτοκίνητο, στην ευρύτερη περιοχή.. ΑΛΛΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ.. Η διευρυμένη Κοινότητα Ασπροποτάμου είναι μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα περιοχή με όμορφα δάση και πλούσια νερά, πέτρινα χωριά με πλούσια παράδοση, μοναστήρια και μουσεία.. Μπορεί κανείς να συνδυάσει την παραμονή του με ένα τουρ στην ευρύτερη περιοχή μέχρι το Χαλίκι και στη συνέχεια να επιστρέψει από το Νεραιδοχώρι, Περτούλι, Ελάτη, Πύλη κλπ.. Πολύ καλές πληροφορίες μπορείτε να δείτε στα Τεύχη 22 και 30 του Περιοδικού.. "ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΑΝΟΡΑΜΑ".. elliniko-panorama.. trikala.. gr/tedk/municipal/d-kastanias/abode..